Четвер
19.09.2019
07:50
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Трофимова Наталія Іванівна
Головна Реєстрація Вхід
Як навчитися вирішувати конфлікти »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Тема: Як навчитися вирішувати конфлікти

Мета: розширити і поглибити суть понять «суперечка», «конфлікт», «конфліктна ситуація»; учні повинні засвоїти правила попередження конфліктів; розвиток умінь аналізувати конфліктні ситуації та вирішувати конфлікти;  виховати звичку в учнів уважно ставитися до товаришів, вміння бачити хиби у своїй поведінці і виправляти їх.
Обладнання: аркуші для проведення тестування, дошка, кошик.
Хід проведення.

І. Вступна частина.

Вчитель: Один філософ сказав: „Той, хто вміє впоратись с конфліктами шляхом їх визнання та регуляції, бере під свій контроль ритм історії...” (Р.Дарендорф)
Чи можливо прожити без конфліктів? Напевно ні, адже наше життя проходить поміж інших людей, яких ми намагаємось зрозуміти… Сьогодні ми познайомимося з сутністю конфлікту, причинами їх виникнення.
Тема сьогоднішнього заняття актуальна тому, що в 10-15 років виникає


• посилене прагнення до незалежності, самостійності,
• гостре бажання будь-що проявити себе
• притаманна необ’єктивна оцінка своїх можливостей і здібностей, що нерідко приводить до непорозуміння як серед оточуючих, так і з самим собою...

Подивіться на ці фігури (трикутник, коло, квадрат) намалюйте, як ви це бачите...... А тепер подивіться, як це бачу я ...
Отже, ми з вами бачимо одні й ті ж самі речі по-іншому, іноді це і стає причиною непорозумінь і конфліктів...

Відомий французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування  людей  - досить складний і делікатний процес. Кожний із нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід часто за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті? Як їх розпізнавати і попереджувати, розв’ язувати?Відповіді на ці та інші питання почуємо в ході виховної години.


ІІ. Основна частина                                                                                                                 1.Творча робота «Асоціації» . А зараз ми спробуємо   з вами разом дати визначення, що ж таке конфлікт. Давайте виконаємо ось таке завдання: на дошці написане тільки одне слово «конфлікт». Дайте відповідь:

--що на вашу думку означає це слово?

--які асоціації воно викликає?

(боротьба,зло,агресія,війна, жах, образа, несправедливість, злочин, сльози, роздратування, недовіра).

--який заряд мають названі вами слова, позитивний чи негативний?

2. Перегляд мультфільму «Контакти. Конфлікти». Обговорення побаченого.

3. Вправа «Мікрофон». Існує термін «конфліктна людина». Як би ви визначили риси характеру такої людини? Яку людину можна назвати конфліктною?(властиве бажання домінувати за будь-яких обставин, надмірні принциповість(псевдо принциповість) і прямолінійність у висловлюваннях і судженнях, поганий настрій, роздратованість, несправедлива оцінка вчинків і дій інших).

- Чи подобається вам спілкуватися з конфліктними людьми? Чому?

- А чи буваєте ви інколи такими особистостями?

- З якої причини може виникнути конфлікт між друзями? (схема на дошці).

Ревнощі                             Підлість                             Заздрість

                                                       Друзі

Жадібність                         Нещирість                       Егоїзм

4. Тестування «Чи дратівлива ви людина?» На кожне запитання дай відповідь «так» чи «ні».

Чи роздратовуєшся, якщо:

. якийсь «клишоногий ведмідь» наступить тобі на ногу?

. у переповненому транспорті хтось ненароком тебе штовхне?

. гральний автомат «проковтне» твою монетку?

. після ангіни мама тобі не дозволить з їсти морозиво?

Якщо на всі запитання ти дав відповідь «ні», то ти -- не дратівлива людина.

Дейл Карнегі писав : «У суперечці не можна перемогти. Якщо ви програли – значить програли, якщо перемогли – теж програли». Чому?   (Одержавши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник? Ви змусили його відчувати вашу перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?).

 5. Бесіда вчителя з учнями. 

Вчитель. Конфлікт можна класифікувати за певними категоріями. Наприклад, доволі дружні – гнівні, прості – складні, силові – несилові. Перебуваючи в конфліктній ситуації, люди діють по-різному. Спроба стати ніби осторонь конфлікту та спокійно проаналізувати його – це перший крок до розв ‘язання конфлікту таким чином, щоб не були зігноровані права жодного його учасника. Але головне не в тому, щоб уникати конфліктів, а в тому, щоб навчитися їх розв’язувати. Розглянемо схему розв язання конфлікту.

                                          утеча

                                          притлумлення  (згладжування)                                                                                              

К         виграш – програш

                                      компроміс

                                       виграш – виграш (співробітництво)

Існує кілька варіантів виходу з конфлікту.

Утеча – передбачити ймовірні конфліктні ситуації й уникати їх.

Притлумлення (згладжування)  - не  зачіпати проблемних питань, які вже існують, роблячи вигляд, що все гаразд.

Виграш – програш – переслідувати мету обов ‘язкового виграшу в конфлікті за рахунок неминучого програшу партнера.   

Компроміс -установка на взаємні поступки.

Виграш – виграш – налаштованість на вихід з конфлікту  не лише без жодних утрат, а й з певними взаємними здобутками .

Найпродуктивнішим вважається співробітництво, при якому особи, що конфліктують, дотримуються принципу: «Щоб я виграв, ти теж повинен виграти». Але треба вміло пояснити свої бажання, уміти вислухати іншого і врахувати його інтереси.

6. Гра  «Влада».                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Давайте пограємо в гру, яка називається «Влада». У мене є газета – це символ влади. По команді « почали» кожний має захопити якомога більше «влади». Учитель підкреслює, що в цій ситуації кожний думав лише про себе – і всі лишилися ні з чим, а тепер слід подумати і про інших. (Газетний аркуш стелиться на підлогу. По команді всі повинні стати на газету. Потім газета згортається удвоє)

Отже, можна зробити висновок, що ви виконали це завдання не завдяки силі кожного, а  об ‘єднавши свої зусилля.

7. Перегляд мультфільму «Сірники». Обговорення побаченого.

8. Творча робота «Кошик».

Вчитель. Пропоную на цих чистих аркушах написати ті слова і вираз , якими вас називали колись чи називають тепер, і які вам не подобаються, викликають гнів, образу. Написали, а тепер покладіть їх ось в цей кошик. І якщо ви позбулися цих ярликів, то повинні подумати про те, що ніколи не будете чіпляти ярлики іншим людям.

ІІІ. Підсумки. Розповідь вчителя.  Чи можна керувати конфліктом? Ми часто помічаємо, що є речі, які викликають у нас почуття гніву так швидко, що ми не усвідомлюємо цього. Якщо ви хочете уникнути зайвого конфлікту, корисно знати свої слабкі місця. Тоді ви може те уникнути людей, ситуацій чи розмов, які втягують вас у конфлікт проти вашої волі. Якщо ви помилково ображаєте людей, то можете опинитися у небажаних конфліктах. Було б добре дізнатися, чи не стало у вас звичкою викликати в інших гнів, обурення. Якщо так, то ви завжди потрапляєте в конфліктні ситуації. Бажане спілкування означає прагнути до порозуміння, уникати ворожнечі, із самого початку дотримуватись дружнього тону. Бути тричі обережнішим з образливими, з тими, хто не розуміє гумору, хто поважає тільки свою думку. Під час конфлікту людина перебуває в стані емоційного збудження. Які ж емоції супроводжують конфлікт? (негативні: гнів, злість, роздратування, розчарування) Емоційний стан людини регулює насамперед нервова система. У свою чергу, емоції впливають на стан і функціонування внутрішніх органів. Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе, гнів, заздрощі або прагнення помститися – усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя. 

ПОРАДИ НА ВСЕ ЖИТТЯ. Умійте володіти собою. Найкращий спосіб боротися з душевним неспокоєм – постійна зайнятість. Щоб забути свої напасті, намагайтеся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, ви робите добро собі. Не старайтеся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисніше і безпечніше зайнятися самовихованням. Кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ви, приймайте її такою, якою вона є. Умійте бачити в людині позитивні якості й у стосунках з нею спробуйте опиратися саме на ці якості. І під кінець така порада: не ображайтесь і не обурюйтесь критикою на вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для самовдосконалення.

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples