Четвер
19.09.2019
07:49
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Трофимова Наталія Іванівна
Головна Реєстрація Вхід
Життя людини – найбільша цінність »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Тема: Життя людини – найбільша цінність

Мета: розкрити значення і цінність життя людини; формувати уміння бачити в життєвих негараздах лише тимчасові труднощі і бажання долати їх, cпонукати учнів до роздумів над життєвими проблемами; сприяти вихованню високих морально-етичних якостей; виробляти активну життєву позицію.

Обладнання: добірка віршів на тему виховної години; вислови видатних людей про життя; шаблон сонця життя, відео кліпи на тему цінності життя людини.

Хід заняття:

Епіграф. 

Пам’ятай! Життя є дар,                                                                               Великий дар.                                                                                                                               І той, хто його не цінує, Цього не заслуговує. (Леонардо да Вінчі)

1. Перегляд відео «Ти знаєш, що ти – людина?».                                                Вчитель читає напамять вірш В.Симоненка:

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Очі твої – одні.

 Більше тебе не буде

 Завтра на цій Землі.

 Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди

– Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

 Гляди ж, не проспи!

 Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

 

2. Вступне слово вчителя: Найцінніше, що є у людини, — це її життя. Во­но дається їй тільки раз і кожній — своє. Довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожи­ти двічі.

Таємниця життя... Вона хвилювала людей завж­ди з того часу, як вони усвідомили себе живими істотами. Чи має життя якусь мету і сенс, і в чому вони? Хто керує людським життям? Чи можна зробити його кращим і щасливішим? Чи має людина право піти з життя або позбавити іншу людину? Ці й багато інших подібних питань у всі часи привертали увагу не тільки філософів, а й письменників, художників, учених і навіть пе­ресічних людей — кожного, хто хоч раз замислю­вався над таємницею свого життя.

Один східний володар захотів пізнати всю історію людства. Мудрець приніс йому 500 томів. Зайнятий державними справами, цар відіслав йо­го, наказавши викласти все це в більш стислій формі. Через 20 років мудрець повернувся. Історія людства займала тепер 50 томів, але цар був уже занадто старий, щоб подолати стільки товстих книг і знову відіслав мудреця. Пройшло ще 20 років, і постарілий, посивілий мудрець приніс володарю один-єдиний том, який вміщав усю премудрість світу, яку той прагнув пізнати. Однак цар лежав на смертельному одрі і у нього не залишилось часу, щоб прочитати навіть одну цю книгу. Тоді мудрець виклав йому історію людства в одному рядку: людина народжується, старіє і помирає.

Тож для чого людина приходить у цей світ? Щоб помучитись, постраждати і безслідно піти у забуття? Який смисл у цьому всьому? В чому сенс життя? Відповідь на ці, та багато інших запитань про цінність життя шукали люди у всі віки, у всі часи. З античних часів людство користується прави­лом, сформульованим давньогрецьким філософом  Протагером: «Людина є мірилом усіх речей, а цінність людського життя є найвищою суспільною цінністю». А щоб цінувати життя, треба знати і розуміти своє місце в ньому. Звичайно, нікому не дано з цілковитою точністю визначити, своє майбутнє. Та все ж, кож­ному під силу намітити власний шлях самотворення, кожному слід знати, що він спроможний підси­лити в собі, а що відкинути, чи хоча б, пом’якшити.                

Так! Треба жити кожним днем, не відкладаючи на потім...                                        Що має бути — не обминем в своїх стараннях і турботі.                                        Нам треба жити кожним днем, не ждать омріяної дати.                                               Горіть сьогоднішнім вогнем, бо «потім» може й не настати...

                                                                                  В. Крищенко

 

 

 

3. Бесіда з учнями.                                                                                                    Вчитель:

  • Що людина цінує понад усе? Чому? (Відповіді дітей).                               Людина може бути творцем і господарем власного життя. Це залежить від характеру, знань, вольових якостей, ідеалу, мети або сенсу життя.
  • Як ви гадаєте, заради кого чи чого людина живе на землі? (Відповіді учнів).

Жити треба заради інших, приносячи користь суспільству, тільки тоді це буде повноцінне життя. Легке життя – легкі шляхи нікуди не ведуть. Людина зобов’язана працювати, щоб залишити свій слід на землі та виправдати власне існування.

  • Як треба ставитися до життя? Як ви долаєте труднощі? (Відповіді учнів).

· Прагнути до життєвих істин;

· уміти перетворювати мінуси на плюси;

· уміти бачити в житті не тільки погане, а й добре;

· не надавати особливого значення «дрібницям» життя;

 · пам’ятати, що все у житті швидкоплинне – і добре, і погане, тому слід насолоджуватися першим і не засмучуватися другим;

· бути толерантним у стосунках з людьми;

· виробити активну життєву позицію;

· бути оптимістом у житті.

  • Як оцінити життя людини? (Відповіді учнів).

· Роками, вічністю, миттю;

 · важливо не скільки прожила людина, а як прожила;

 · життя буває коротке, як іскра, як спалах і вічне;

· життя людини оцінюється ти, що вона зуміла чи встигла зробити, залишити по собі.

4. «Сонце життя».  Робота на дошці по заповненню кругової діаграми.                                                                                          Вчитель: У нас сьогодні є символічне сонце життя, на промінчиках якого ми спробуємо написати, з чого ж складається життя людини. Оберіть одну найважливішу для вас річ і запишіть на промені нашого сонечка.

Про смисл життя на землі сучасний поет Микола Луків сказав:

 Що вона зробила, що змогла,

Скільки сил у неї вистачило,

Щоб на світі більше щастя стало.

5. Перегляд відео «Життя».

- У чому щастя людини?

- У чому ви вбачаєте щастя власного життя?

- Чи має право людина позбавити себе життя? (Відповіді учнів).

· Щастя людини у можливості робити щасливими інших людей. Людина не має права позбавити себе життя. Це великий гріх, прояв слабкості, легкодухості, розчарування;

 · лише ті починають цінувати життя, кому доводилося бути на краю смерті;

· життя кожної людини безцінне;

· життя – це безцінний дар, який людина одержує при народженні, цінуйте цей дар!

· людина має право на життя, - за статтею 27 Конституції України, - ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов’язок держави – захищати його.

6.Пояснення крилатих виразів. Учні спробують пояснити значення висловів відомих людей.

1. Світ належить оптимістам, песимісти — тільки глядачі. (Ф. Гізо)

2. Жити — це не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо)

3. Наше життя — це те, що ми думаємо про нього. (Марк Аврелій)

4. Ключ до життя — служіння людям. (Д. Джексон)

5. Найвища із книг — книга життя, яку не можна ні закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. (А. Ламартін)

 6. Жити — означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне — розуміти свою людську необхідність. (Жуль Верн)

7. Підбиття підсумків. Рефлексія.                            
— Що з почутого сьогодні вам запам’яталось?
— Що ви взяли для себе із сьогоднішньої виховної години?
— Що сподобалось, що ні?

8. Підведення підсумків. 

Вчитель: Життя неповторне й у кожного своє. Людина від природи має певні, притаманні тільки їй обдарування, вона наділена розумом, то­му здатна творити свою долю, але для цього потрібно працювати над собою, формувати харак­тер, волю, набувати хороші звички, різноманітні вміння і навички, вдосконалювати дух і тіло, мати активну життєву позицію.                         Життя є дар Божий. Ми повинні бе­регти цей дар, як святиню. Життя — це шанс кожного. Доля при­хильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир. Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії, гро­мадянка світу в найвищому розумінні цього слова, залишила тим,  хто вступає  на життєвий  шлях, духовний заповіт, у якому сказано:

Життя — це шанс. Скористайся ним.  

Життя — це краса. Милуйся нею...

Життя — це мрія. Здійсни її.

Життя — це виклик. Прийми його.

Життя — це обов’язок. Виконай його.

Життя — це цінність. Цінуй його.

Життя — це любов. Насолоджуйся нею.

Життя — це тайна. Пізнай її.

Життя — це удача. Шукай цю мить.

Життя таке чудове. Не марнуй його.

Це твоє життя. Борони його.

 

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples