Четвер
21.11.2024
09:32
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Трофимова Наталія Іванівна
Головна Реєстрація Вхід
У пошуках власного ідеалу »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Тема: У пошуках  власного ідеалу

Мета: сприяти вихованню в учнів доброти, чесності, порядності, гуманного ставлення до оточуючих; закріпити уявлення учнів про моральні цінності людини; розвивати вміння аргументовано висловлювати свою думку.
Обладнання: клубок ниток, аркуші паперу, ручки, відеоматеріали.

Хід роботи:

1.Повідомлення теми і мети години спілкування.

Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері вважав, що "Єдина справжня розкіш - це розкіш людського спілкування". Тому ми сьогодні будемо спілкуватися на тему "У пошуках  власного ідеалу". Давайте спробуємо відповісти на такі питання: які риси повинен мати громадянин незалежної України, щоб створити державу? Якою повинна бути людина, щоб життя стало кращим, щоб ми змогли самі себе поважати. В чому суть життя? Для чого ми живемо? Ось клубочок життя, зітканий з ниток буття, наших почуттів, думок. Давайте сьогодні почнемо його розмотувати, пильніше придивлятися до його ниточок.

Розмотуючи клубок, скажемо: ,, Я хочу, щоб…’’
(Клубочок передаться з рук в руки, а інші тримаються за нитку).
Ось так у нас вийшло замкнуте коло всіх наших почуттів, емоцій, рис характеру. Так в житті все переплітається. Та, власне, усе наше життя - то нескінченне пізнання одне одного, навколишнього світу.
2. Вступна розповідь учителя.

Хто я? Навіщо я прийшов у цей світ? Де моє місце усвіті? Здавалося, це прості запитання, але дати відповідь на них все важче. Як же дізнатися, ким ми станемо? Вибирати собі  спосіб життя? Телебачення, реклама, журнали наводять нас на думки про те, що ми повинні бути красивішими, багатими, успішними. Нам потрібно мати машину, дачу, роботу, фізичну досконалість. Уже з перших крокі в свого життя ви чуєте від батьків, дорослих: "Не можна так робити. Це погано ". " А от тут, ти добре вчинив. Завжди будь таким! ". Вам доводиться чути, як люди оцінюють одне одного: " Ця людина добра, хороша! ". " А ця така неприємна! ". Батьки вас повчають: " Не роби людям зла ", " Будь добрим, принциповим, чесним ". Що ж це за поняття?

Ці поняття характеризують мораль. Мораль - це своєрідний узгоджувач дій людей у суспільстві. Не хочеться вам поступатися місцем літній людині - так приємно сидіти в автобусі біля вікна, але ваша совість не дозволить вам цього зробити. Приємно в неділю вранці полежати в теплій постелі , але ви пригадуєте, що ваш клас взяв зобов'язання прибрати шкільне приміщення. Обов'язок примушу вас бути разом з товаришами. Захоплено граючи з товаришами у футбол, ви раптом пригадуєте, що не вивчили ще історію, ваш обов'язок учня примушу вас припинити гру. Все це мораль.
Виходить, що норми моралі - це неписані закони.
Саме так, тож приймайте, як належне, коли вам роблять зауваження не лише ваші близькі, а й незнайомі люди. Знайте, що коли б люди були байдужі до різних негативних проявів поведінки інших, ніколи б не було порядку в суспільстві.
3. Перегляд відео притчу «Три я». Учні повинні пояснити, як зрозуміли сюжет. Погоджуються з думкою чи ні.

4. Бесіда з учнями.

Сухомлинський писав: "Ідеал людської краси - це водночас ідеал моральності. Любов до людей - це твоя моральна серцевина ".                       Скажіть, а як Ви розумієте слово ідеальний, які синоніми ви могли б дібрати?
Отже, одним із значень слова "ідеал " - взірець досконалості, довершення, приклад.

Чи є у вас якийсь ідеал, до якого ви прагнете? Чому саме це є для вас ідеалом?


Говорити про ідеал людини можна під різними кутами зору, у різних ракурсах. Переглянемо відео про ідеал краси у жінки у різних кіточках світу, щоб зрозуміти , що ідеальна людина  - це поняття багатогранне ( перегляд відео, обговорення побаченого).

5. Робота у групах.

Об' єднаємось у 2 групи.
Кожна команда одержує питання, обговорює, представляє свою думку.
1 - а група. Якими ви бачите свій ідеал сучасної людини з погляду професії лікаря?

( Вести здоровий спосіб життя, турбуватися про власне здоров'я, відповідно ставитися до свого здоров'я, турбуватися про здоров'я своіх нащадків ).

2 - я група.
Яка ідеальна людина з погляду правоохоронця?
( Громадянин повинен передусім знати закони поважати їх. Незнання законів не є виправданням за скоєння злочину. Кожна культурна людина повинна знати Конституцію своєї держави, Декларацію про права людини. Громадяни повинні допомагати правоохоронним органам у боротьбі з злочинністю ).
6. Гра «Наші риси характеру».                                                                                       Зараз я пропоную Вам пограти у гру. На дошці записано риси характеру. Вам потрібно віднайти свої позитивні та негативні риси, а також дати відповідь на запитання : ,,Що я хотів би змінити у собі?’’
1. Самолюбивий
2. Добрий
3. Доброзичливий
4. Стриманий
5. Грубий
6. Чуйний
7. Скромний
8. Уважний
9. Конфліктний
10. Щедрий
11. Організований
12. Товариський
13. Образливий
14. Співчутливий
15. Чесний
16. Жадібний
17. Жорстокий
18. Брехливий

7. Психологічна гра.
Всі ми різні, та кожен з нас прагне досягти свого острова, знайти свій скарб - сенс життя. За допомогою психологічного тесту перевірте себе, хто ви: Капітан? Рульовий? Чи пасажир того корабля, на якому ви пливете до заповітного острова.
Капітан? Рульовий? Пасажир?
( Так. Ні. Не знаю ).
1. Я завжди відчуваю відповідальність за все, що трапляється в моєму житті.
2. У моєму житті не було б стільки проблем, якби деякі люди змінили своє ставлення до мене.
3. Я вважаю за краще діяти, а не розмірковувати над причинами своїх невдач.
4.Іноді мені здається, що я народилася ( народився ) під " нещасливою зіркою".
5. Я вважаю, що алкоголіки самі винні в своїй хворобі.
6. Іноді я думаю, що багато за що в моєму житті несуть відповідальність ті люди, під впливом яких я стала ( став ) такою ( таким ) як я .
7. Коли я застуджуюсь, вважаю за краще лікуватися самостійно, а не звертатися за допомогою до лікаря.
8. Я вважаю, що у сварливості та агресивності, які так дратують, найчастіше винні інші люди.
9. Вважаю, що будь - яку проблему можна розв'язати, я не дуже розумію тих, у кого вічно виникають якісь життєві труднощі.
10. Я люблю допомагати людям, тому, що відчуваю вдячність за те, що інші зробили для мене.
11. Коли трапляється конфлікт, то розмірковуючи, хто в ньому винний, я звичайно, починаю з себе.
12. Якщо чорна кішка перейде мені дорогу, я переходжу на інший бік вулиці.
13. Я вважаю, що кожна людина, незалежно від обставин, повинна бути сильною самостійною.
14. Я знаю свої недоліки, але хочу, щоб оточуючі ставилися до них поблажливо.
15. Звичайно, я мирюся з ситуацію, вплинути на яку не здатний.

Підрахунок результатів.
" Так ". 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 - 10 балів.
" Ні ". 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 15 - 10 балів.
" Не знаю ". 5 балів.
100 - 150 балів.  Ви - капітан власного життя. Ви почуваєте відповідальність за все, що з вами відбувається, багато берете на себе, долаєте труднощі, не перебільшуючи їх не зводячи до рангу життєвих проблем. Ви бачите перед собою завдання й думаєте над тим, як його можете розв'язати.
50 -90 балів. Ви охоче буваєте рульовим, але можете, коли необхідно, передати штурвал до вірних рук. При оцінці причин власних труднощів ви цілком реалістичні. Гнучкість, розсудливість чутливість завжди бувають вашими союзниками. Трапляються ситуації, що ніяк вас не стосуються, ви не несете за них ніякої відповідальності, все ж, коли це потрібно, берете відповідальність на себе. Ви, звичайно, знаєте, коли це треба зробити. Ви вмієте жити в добрі злагоді з іншими людьми, не порушуючи внутрішньо злагоди з самим собою.
До 49 балів. Ви часто буваєте пасажиром у своєму житті, легко підкоряєтесь силам, говорячи: так склалися обставини, доля тощо. У своїх труднощах ви звинувачуєте кого завгодно, весь білий світ, але тільки не себе. Справжня незалежність здається вам недосяжно неможливою. Все ж ви вмієте мирно співпрацювати з іншими, не роблячи різниці між тим, які це люди, як вони ставляться до вас.

8. Підсумок .
Незважаючи на те, ким ти будеш: Капітаном, Рульовим чи просто Пасажиром, на твоєму шляху буде зустрічатися каміння, яке ти повинен прибрати, щоб ідучи за тобою, було легше. Якщо за своє життя ти не побачиш жодного камінця, не прибереш його - ти не людина.
Майбутнє України і світу вцілому залежить від кожного з вас. Без людей з високим інтелектуальним рівнем, без людей високоморальних не вдасться вирватися вперед. Тому дотримуйтесь норм моралі, будьте взірцем для інших, з повагою ставтеся до людей, які вас оточують.

 

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples